Musikens makt.

Lillstackarn har ont i magen. Kanske kolik.
Skrek större delen av gårdagen. Skönt att ha hennes mormor och morfar här då som kunde avlösa oss och försöka trösta lillan.

Men kvällen kom och de for till hotellet. Lillan skrek fortfarande, till sist slog jag på skivan. Efter en halv låt blev hon tyst. Under nästa låt somna hon.
La henne i sängen, då började hon skrika. Tillbaka till skivan. Två låtar till. Sen sov hon i flera timmar.

Även idag så tystnade hon av musiken när inget annat lugnade henne.
Jag märker att det fortfarande gör lite ont, men hon gnyr mest då. Annars ligger hon i famnen och stirrar på högtalaren tills ögonen blir för tunga.

Denna skiva är gjord av körledaren till kören som jag sjöng i förra året. En skön gospelskiva med många lugna låter med fantastiska texter. Den har spelats många gånger under året och så lär det fortsätta. Låtarna gör oss båda lugna, jag får ork och kraft att fortsätta vagga fastän kroppen värker och lillan får ro att slappna av och somna.

Tack gode Gud för musik som hjälper!



Kommentarer
Elin

Så skönt att ni hittat något som fungerar när orken tryter! <3

2012-11-09 @ 20:35:38
URL: http://lillafamiljenh.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Superwoman

Superwomans resa genom livet.

RSS 2.0