Nytt och gammalt.

Ett nytt år är här.
En hektiskt semester blev det denna gång. 5 dagar hos föräldrarna, träffa systerdottern för första gången (som bajsa det första hon gjorde när maken fick hålla i henne...) umgås med familjen och släkten och äta konstant. (Nu först börjar magen hämta sig efter allt frossande). Sedan hem, med en snabbvisit i Sthlm hos min exkombos familj. Flera år sedan sist så det var definitivt på tiden! Julfirande hos makens familj, några dagar för återhämtning och sängköp, sedan iväg till Österlens "mörka skogar" för ett lugnt nyårsfirande med Bodenvän. hem, packa om och nästa dag roadtrip till Berlin. Igårkväll kom vi till sist hem efter en del historiesightseeing, shopping, promenerande, ätandes (på bra och mindre bra restauranger), hissåkande med fiskar som utsikt.
Nu har jag tre dagar kvar av denna vilopaus från jobbet. Känner mig utvilad efter natten. Kanske fördelen med de kassa sängarna och kuddar vi sovit på i veckan, plötsligt kunde man sova extremt bra i våra sängar.
Året som gick var ett minst minnesvärt år.
Jag blev fru och moster.
Tillsammans med min man var jag på en underbar bröllopsresa långt långt bort med oförglömliga upplevelser.
Första halvåret minns jag nu mest som bröllopsplanering och jobbande. Sommaren minns jag mest som bröllop och bröllopsresa, kusinbröllop och släktträff. En sån där oförglömlig sommar med andra ord. :)
Hösten var fler bröllop och jobb. Jobbet kändes bra och plötsligt var jag moster. Lika plötsligt var det sedan jul och nyår.
Det var ett spännande och fantastiskt år. Nu är det 2012 och nya spännande saker ska hända.
Har bland annat precis bokat en resa!!! Ska ta en weekend i London med min kära ex kombo. Vi tyckte vi var värda det. Hon är det speciellt mycket, så jag följer med och ser att hon får det bra där. ;)
Nu är det helg, och det ska jag njuta av som bara den. Årets första helg efter arbete.
Trevlig tjugondag Knut! Se nu till att städa julen ut! :)


Kommentarer
Syster Sara

Kul med London! När blir det? Jag blir avis!

2012-01-13 @ 17:26:33
URL: http://saraspyssel.blogspot.com
Gnutte

London baby!

2012-01-14 @ 14:30:17


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Superwoman

Superwomans resa genom livet.

RSS 2.0