Hematom

Jag fick ju ett hematom under förlossningen. Ett blodkärl sprack och bildade en 5 cm stor knöl inom mig.

Smärtan avtog efter några veckor för att några dagar senare komma tillbaka. Till sist blev jag less på att ha så ont att benen ibland nästan viker sig under mig i vissa rörelser och aldrig riktigt kunna slappna av för smärtan finns där ändå. Efter en vecka på smärtstillande fick jag tid för undersökning.

Dessa 5 cm hade krympt till 3 cm. Men läkaren tyckte inte det lät bra att jag hade så ont. Ännu mer smärtstillande och i början på januari blir det dags för återbesök. De vill ju helst skjuta upp åtgärder så de slipper göra nåt då det bara kan bli värre, så jag håller tummar och tår att min knöl minskar ännu mer tills januari.

Börjar bli aningen less att efter nästan 3 månader med Lilltösan hos oss fortfarande ha ont varje dag och känna mig hindrad i att leka och gosa med henne pga smärtan.

Vi har dessutom dragit på oss en ny förkylning, hela familjen. Men den har börjat vända, i alla fall för de äldre. Den lilla har blivit väldigt snuvig igen.

Vintern är dock över här. Det sägs att det ska vara plusgrader och regna till jul. Blir en mycket annorlunda jul för min del. Men jag tar med mig vissa saker för att göra julen mer bekant för min del. Fasters rågkaka på julbordet och hårt tunnbröd till dopp i grytan.

Nu är klockan halv 9, dags att sova med andra ord. Måste passa på om det skulle bli en lång natt..



Kommentarer
Elin

Skönt att det går åt rätt håll i varje fall men det är så himla tråkigt att du ska behöva ha ont fortfarande :( skickar många kramar!!

2012-12-17 @ 21:29:44


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Superwoman

Superwomans resa genom livet.

RSS 2.0