Aj det gör ont!

I veckan fick jag ont i min visdomstand. En natt blev smärtan så stark att jag fick gå upp och ta värktablett. Morgon efter ringde jag och bokade tid hos tandläkaren.

Efter samtalet slutade det nästan att göra ont. Precis som det alltid är när man ska till någon läkare.

Idag var jag där. Svärmor tog dottern på promenad och jag satte mig hos tandläkaren.

Han tittade, röntgade och sa: Vi får nog dra den tanden. Den ligger och trycker på tanden bredvid.
Där ser man.

Ska vi göra det nu frågade han?
Va, oj. Hur lång tid tar det? Ca 30 min sa han. Jamenvisst. Då kör vi tyckte jag.

Spännande för mig som tycker om att gå till tandläkaren. Två sprutor senare började han bända och dra i tanden så det knakade och stod härliga till. Vad roligt tyckte jag. Det känns ju inget. Vips så var tanden ute. Rengöra och fixa och snart sa vi hejdå.

Jag gick raka vägen och tog på mig ytterkläderna och gick och mötte dotter och svärmor. Sen började vi bege oss hemåt. Just ja... Jag glömde betala kom jag på...

Hemma sen ett tag tillbaka. Dottern sover, jag har pratat med tandsköterskan om faktura (mycket billigare än jag räknade med!! Jippie!!) och tagit två värktabletter.

Tandläkarbesöket var roligt. Dra tanden var roligt.
Men aj vad ont det gör nu när bedövningen släpper!!

Dock står jag kvar vid det jag alltid tyckt.

Det är kul att gå till tandläkaren!!



Kommentarer
P

Du är som du vart :-)

2012-12-07 @ 18:51:51
Elin

Du är ju inte riktigt frisk! ;)

2012-12-07 @ 19:26:39
Emzi

Har då aldrig sagt att du är normal ;)

2012-12-15 @ 22:39:49


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Superwoman

Superwomans resa genom livet.

RSS 2.0