Hektiskt liv, lugn helg.

Ena stunden detta, andra stunden det där. Hit och dit, upp och ner.
Så ser mitt liv ut just nu.
Fullt upp på jobbet, tempot som kommer finnas på jobbet börjar "landa" och det är inte många minuters vila en vanlig arbetsdag. Det ska fixas fika, städas golv, städas toaletter. Det sist nämnda skulle jag gärna vara utan efter de två senaste veckorna.
Ena dagen upptäcker jag att någon kissat i sanitetspåsen så den blivit full, andra dagen har barnen haft krig med blöta pappersbollar. (=blött på varenda toalett, samt blött papper överallt), en annan dag får jag uppleva (efter att samma natt drömt mardröm om att en toalett stockades igen och översvämmades med icke fräscht vatten blandat med diverse toalettsaker och vattennivån steg fort inne i badrummet) två toalettstoppningar. Tack och lov inte så otrevliga som i drömmen, men trevligt är det väl aldrig. Ibland funderar man minsann vad folk gör på toaletten...
Kvällarna är för det mesta uppbokade också. Så efter jobbet gäller det att hålla igång så jag inte somnar i soffan innan jag ska iväg.
För en vecka sen var vi på storslagen fest. Bröllopsfest. En underbar vän från skoltiden som till sist fick säga JA till sin älskade. En fantastisk dag och jag är fortfarande imponerad över allt arbete hon lagt ner på den röda (eller gula) tråd som gick igenom vigsel och fest.
Det var en mysig helg i hemmatrakterna. En sväng förbi mormor på gofika, denna gång kändes det mer konstigt än på länge att åka med bussen igenom staden och minnas tillbaka till barndomens lyckliga dagar. Det känns som en film ibland, som att det inte riktigt hänt. Som att man inte riktigt bott där. Men känslorna är för starka för att det bara skulle kunna vara påhitt. Gatorna är för bekanta för att jag inte skulle ha upplevt det.
Till sist så har jag nu en ledig helg. Det behövs. Kanske man förstår när man hör att jag och maken la oss kl 20.00 i torsdags. Helt utslagna. Han är på jobbet nu och jag har en skön dag då jag kan ligga i sängen hur länge jag vill, lyssna på precis vilken musik jag vill, och pyssla på med mitt. Nu är det dessutom matdags.
Köttet är snart färdigt och då blir det myskväll vid tvn. Kanske blir det en bokpaus en stund också så jag kan läsa en av böckerna mormor skickade med mig.
En helt okej lördag.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Superwoman

Superwomans resa genom livet.

RSS 2.0