Nytt år igen.

Så var det åter ett nytt år.
Tiden flyger iväg och nu har vi landat i året som kommer bli ett väldigt minnesvärt år för min del.

Bröllop.

Inbjudningskorten är utskickade och planeringen känns relativt lugn just nu. Vi har mycket under kontroll så nu ska jag ta en sak i taget och bara njuta av denna fantastiska vårtermin.


Jag ska jobba med mina drömmar, en efter en ska jag ta tag i dem och utveckla mina kunskaper och bli inspirerad. Jag fick för några år sedan en fotobok av min syster så nu ska jag börja att ta mig igenom den. Läsa, testa kamera, läsa, testa osv.

Sedan när vi har sparat klart till bröllopet ska jag gå kvällskurser. Foto, teater, sång, och allt jag hittar och vill testa.
Mer och mer inser jag vad jag tycker om och vad jag blir inspirerad av. Det är kreativa saker, som de ämnen jag nyss nämnde. Så då ska jag utveckla dessa sidor inom mig och se på vilket sätt jag kan få med mig det i vardagslivet.


Det blir mitt nyårslöfte.



Året som var då.

Det var ett underbart år. Ett av de bästa på länge. Inte många tyngre motgångar, utan desto fler medgångar och några små svackor nu och då.

När året började var jag nyförlovad och lycklig. Firade med en resa till Gambia med fästmannen och två vänner. En fantastisk resa som vi fortfarande pratar om. Drömmer ofta om de fantastiska frukttallrikarna där frukten var så underbart mogen att den smälte i munnen, samt de ljuvligt goda fruktdrinkarna som vi fick serverade kalla till solstolen vi låg i.

Jag avslutade teateråret, inte den bästa utbildningen, men i det stora hela så utvecklades jag och jag hade en fantastisk klass och jag fick leka ett helt år.

En flytt till Malmö och ett köp av en fantastisk lägenhet som vi fortfarande bara älskar.

Jag blev sambo med den finaste av dom alla och vi började bygga upp vårt liv tillsammans och vi ser framåt mot en ljus framtid.

Jag jobbade på mitt sommarjobb, hade en svacka och sa "Kan inte någon bara ringa mig och erbjuda ett jobb som jag faktiskt vill ha!?!" Dagen efter ringer telefonen och jag tackar samma dag ja till mitt nuvarande jobb som är det bästa jobb jag haft. Ett jobb där jag känner mig uppskattad och omtyckt.

En fin jul med fästmannen och min familj. Lugnt, mysigt och avslappnande. En fin vecka med en härlig familj.

Nyår med vännerna, en glad dag, ett glatt firande och en bra start på det nya året.

Nu ska jag bara inspireras och njuta.

Imorgon börjar vardagen igen. Förutom att det blir jobbigt att gå upp tidigt på morgonen så känns det inte så tungt. Jag är utvilad och laddad.

Nu kör vi!!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Superwoman

Superwomans resa genom livet.

RSS 2.0