Kylslaget kaffe.

Igår när jag kom till jobbet fanns det bara tre väggar på det fyrkantiga rummet utanför mitt kök. Denna dag då det även snöade utomhus. Tack och lov att jag inte är i de norra delarna av landet med -30 grader, då hade det varit riktigt tungt att arbeta. Nu var det bara -3 grader så det gick att arbeta.

Orsaken till att det bara fanns tre väggar är så simpel att de skulle byta dörrar då de håller på att installera larm och kodbrickor på jobbet, men då dörren satt på en stor glas vägg så bytte de tydligen allt. Detta bytet tog hela dagen.

I köket mitt var det rätt varmt trots allt, det drog lite kallt kring dörren men diskmaskinen höll värmen uppe ändå. Det tackade jag för och undvek att göra de sysslor då jag behövde gå utanför dörren. Fleecetröjan, som jag vid ett tidigare kylslaget ögonblick tagit med mig till jobbet och lämnat där, satt på mig hela dagen, även tjocksockarna som följt med mig i väskan några dagar.

Halv 3 åkte regnbyxorna på, de hade jag med mig för att hålla benen varma under cykelturen till jobbet, då var köksdörren på vid gavel och cafeet öppet så jag stod med ryggen mot den blivande väggen. När jag en timme senare stängde för dagen hade arbetarna fått upp alla fönster och lister och kylan kunde då till sist stängas ute.


Idag var det lite varmare, så nu gick det lättare att arbeta. Synd bara att jag idag har en rygg som skulle behöva några timmars lång massage för att bli sig själv idag. Det ilar från skulderbladet till lillfingret och hela kroppen skriker efter träning, förutom knäna som verkar säga tvärtom. Svårt att veta hur man ska göra.

Ringde vårdcentralen och frågade om provsvaren. Fick till svar att läkaren ska ringa upp mig, imorgon kanske.
Så imorgon blir det att boka tid hos sjukgymnast på order av syster och ringa och påminna läkaren om jag inte får något samtal...


Nu ska jag drömma mig bort till sol och värme.


Bara några månader kvar tills solen värmer tillräckligt mycket...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Superwoman

Superwomans resa genom livet.

RSS 2.0