Kollektivtrafik, vad är det?

Att åka buss i denna stad är inget jag rekommenderar. Nästan varje gång jag åker buss så strular det. Idag tog det nog priset. Jag åker sällan buss just på grund av allt strul, men då mitt knä fortfarande bråkar med mig så tyckte min syster att jag inte skulle cykla då det gör ondare då, så då är det inte mycket att välja på än att åka buss. Nu är det så att på morgonen så går denna buss antingen bara till centralen eller så går den vidare mot mitt jobb. Det är den enda bussen som kör till Mitt jobb. Hade sett att det skulle gå en buss kl 8.11 och 8.18 så jag satsade på den första så jag skulle hinna även om det blev strul med bussen. Kom ut till hållplatsen nio över. Efter nästan 10 minuters väntan kommer första bussen, men mot centralen. Efter det kommer två bussar till mot centralen.. Efter ca 10 min väntan kommer ännu två bussar mot centralen och efter det så kommer min buss. Jag ställer mig bakom bussen mot centralen för att visa att jag vill åka Med den andra bussen. Han börjar gestikulera argt mot mg och jag pekar på skylten som visar vars han ska. Till sist släpper han på mig med Orden, du hade ju bussen där framme!!! Jag sa åt honom arg vars jag skulle och att jag fått vänta en halvtimme på bussen. Sen stegade jag argt iväg och satte mig med Många nyfikna blickar på mig.. Så nu blir det en stressig morgon på jobbet då jag kommer nästan en halvtimme försent.. Tur det är fredag. Nu ska jag inte åka buss på länge. Skånetrafiken är inget att jubla för.. Tack för mig.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Superwoman

Superwomans resa genom livet.

RSS 2.0