Det där med helg.

Veckans som gick var en stressvecka med mycket att tänka på och mycket att planera. Så jag valde att ta mig igenom den dag för dag för att inte behöva bli stressad. Det funkade! Jag hann aldrig bli stressad och tog mig på så sätt igenom veckan utan större problem (förutom att den kändes som en månad lång). Fredagen avslutade jag med julkonsert med gospelkören. Efteråt slog det mig. Nu är det ju helg!
Helg blev det minsann. Kände mig mindre peppad för att göra något av de saker jag tänkt på innan så jag tog en lugn dag fram tills det blev dags att fara på härlig konsert på kyrkan och sedan på födeseldagskalas. Lekte med barn hela kvällen, helt rätt nivå för mig. :)
Idag var det samma sak när jag vaknade på morgonen. Mindre sugen på att hitta på något. Men jag tog mig ur sängen och iväg till kyrkan. Barnen hade julavslutning och luciatåg. En härlig morgon som sedan blev en långpromenad och en härlig stund hos vänner. Mycket sång, skratt, flum och gott att äta. Till och med PALT!
En underbar helg trots tveksamma mornar. Det lönar sig att tvinga sig ur sängen ibland. :)
Nu avslutar jag helgen med lite julklappsfixande och vännertittande. Fick nämligen en förtidsjulklapp från min make för två veckor sen. Vännerboxen. Alla vänneravsnitt. Underbar present. Går inte att titta för mycket på den serien. Så nu ska jag titta vidare.
Adjö.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Superwoman

Superwomans resa genom livet.

RSS 2.0