Höstinspiration

I måndags var vi på inspirationsdag med jobbet. Fick lyssna på ett gäng föreläsare. Vissa som jag inte alls förstod, som de andra älskade, andra som jag älskade som de andra inte riktigt tyckte om.
Jag fick mig en tankeställare av en föreläsare. Hon upprepade flera gånger om vikten att tänka: "Vad vill jag göra, inte vad kan jag göra!" Det satte sig hos mig. Det är så jag måste tänka när jag drömmer om att få utlopp för allt roligt i livet som jag inte riktigt känner att jag kan.
Idag fick jag dessutom en fortsättning på det av en kompis som hade hört någon säga: "Det är bättre att göra lite, än att inte ha gjort något alls." Precis så ska jag tänka i mitt fortsatta letande efter allt spännande jag vill göra.
Ta små steg istället för inga alls, eller ett stort steg för att sedan bli ståendes där på ett vinglande ben.
Idag var är lite av en sådan dag, på ett sätt. Jag skulle ringa en vän för att ställa en fråga, det hela slutade med att jag en halvtimme senare mötte upp henne i parken för en joggingtur. Precis som jag behövde men inte riktigt orkade göra. Nu har jag massa ny energi och känner mig duktig.
Därför ska jag nu äntligen unna mig mitt härliga bad som jag längtat efter någon vecka men aldrig riktigt orkat eller hunnit. Nu både orkar jag och hinner.
Detta ska bli en bra höst. Så är det bara. Jag ska ta tag i livet och leva just nu. Roliga saker ska hända och jag ska njuta av varenda minut.
Jag ska sparka mig i baken och kasta mig ut i detta fantastiska äventyr!
(Har en riktigt bra kväll om det inte märks... :))
Nu blir det talbok och bad.
Testa något nytt som du alltid drömt om men aldrig vågat. Misslyckas du har i alla fall hjärnan växt. (Som föreläsaren sa...)


Kommentarer
Ellinor

Hej X! :)

Hoppas allt är bra med dig, och grattis till giftermålet, jättefina bilder i inlägget här nedan.

För att fortsätta din inspiration så kan jag tipsa om ett ordspråk jag försöker följa, och har uppsatt på väggen här hemma :)

"What would you attempt to do, if you knew you wouldn't fail?"

stor kram

Ellinor (löllö :))

2011-08-18 @ 11:40:02
URL: http://www.ellinor.net
Sara

HEJA!

2011-08-18 @ 12:02:50
URL: http://saraspyssel.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Superwoman

Superwomans resa genom livet.

RSS 2.0