Ung och bortskämd

Blir ett inlägg till denna dag.
Sitter och ser på svt:s program "ung och bortskämd". Jag kan inte ens föreställa mig att det kan finnas såna bortskämda människor.

Hur tänker föräldrarna egentligen och hur tänker barnen. Jag blir så upprörd, kan inte förstå varför föräldrarna valt att göra allt för sina barn, inte låta dem behöva ta något ansvar alls. De gör ju bara sina barn otjänster än tjänster!

Jag blir däremot otroligt tacksam för att jag fått lära mig att sköta om hemmet ovh ta hand om mig själv.

Åh, jag blir så frustrerad när jag ser programmet, ändå kan jag inte riktigt låta bli. Jag vill se om de är tillräckligt motiverade för att förändras och utvecklas.


Ibland kan jag känna att jag "bara" har detta jobb som cafévärdinna och städare, när många andra av mina vänner har lång utbildning och fast tjänst osv... men när jag ser detta program så inser jag hur långt jag kommit trots allt.

Men huvudsaken är väl att man kan ta hand om sig själv och vara lycklig?

I så fall har jag lyckats bra.


Nu är det fotbollsgala.

Godnatt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Superwoman

Superwomans resa genom livet.

RSS 2.0