Regntunga skyar...

Var dag får jag höra om snön som tindrar i hemtrakterna. Avundsjuk kan man nog kalla mig när jag sitter här och tittar på fönstret som blir blötare och blötare av regnet som faller hårt från himlen.
Men jag slipper i alla fall oroa mig för halka än, vilket kan vara rätt skönt det med då jag cyklar till jobbet var dag.

Nu är det dock helg igen. Ljuvligt. Veckan som gått har känts som ungefär en månad lång. Så det är skönt att kunna andas helg igen.

Det blir en lugn helg. Så gott som i alla fall. Jag har passat på att dra på mig en förkylning denna vecka. Nu är jag inne i fasen då näsan rinner, man hostar mycket och är hes. Känns som att jag lever i en bubbla idag när jag pratar. En spännande upplevelse. Att höja rösten för att nå fram med det man ska säga känns nästintill omöjligt.

I detta tillstånd ska jag alltså fara till kyrkan ikväll för att ha hand om barngruppen, jag ska ha en dramakväll med dom. Har äntligen lyckats få ihop något som kanske kan funka. Som tur är så ska vi träffas några ledare en timme innan, så då får jag chans att informera och delegera kvällens uppgifter till de andra. Så kanske jag kan ha lite röst kvar när kvällen nalkas.


Nu återstår bara att se om det finns något bläck kvar i skrivaren så jag kan skriva ut min planering.
Lite spänning i vardagen gör allt så mycket mer intressant...


Trevlig helg.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Superwoman

Superwomans resa genom livet.

RSS 2.0