Skolavslutning

Nu är det två skoldagar kvar. Fast idag var sista dagen i skolan. Eller lokalerna som vi varit i under året. På fredag blir det skolavslutning på den riktiga skolan och imorgon blir det fika och mys i min lärares kolonilott.



Vi har lekt och gjort improvisationsövningar idag, pratat clown och bara haft det gott. Det känns skönt att få lämna skolan med en bra vecka bakom sig. Utvärdering är skriven och det blev många sidor att skriva för att förklara hur det känns att gå en utbildning där man anses vara onödiga. I alla fall som det har verkat vara från skolans håll. Vi är ju bara där för att leka...


Det är en ny del av mitt liv som kommer starta när skolan slutar. En ny spännande tid har jag framför mig och när jag tänker på det pirrar det till i magen på mig. Det kliar i fingrarna på mig för jag vill bara flytta, komma i ordning i lägenheten och få börja mitt liv i Skåne igen. Men jag försöker att inte tänka så mycket på det, för det är några dagar kvar här och det får jag inte glömma. Det har trots allt varit ett upplevelserikt år med många nya lärdomar som jag ska ta tillvara på och se till att njuta av de sista dagarna här i staden som gett mig så mycket.

Ta tillvara på denna dag. Den kommer aldrig igen.


Kommentarer
Gnutte

så positiv:) me like!

2010-05-31 @ 00:05:26


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Superwoman

Superwomans resa genom livet.

RSS 2.0