Måndagar alltså.

Jag har haft svårt att hålla humöret på skolan senaste tiden. Är stressad inför föreställningarna som vi har i veckan. Vi skulle behöva två veckor till åtminstone för att kunna göra ett bra jobb, men vi har två dagar på oss.
Idag hade vi min favoritlärare och gjorde ett snabbt rep för henne så hon skulle få se vad vi sysslar med, eftersom vi på hennes lektioner under denna period jobbat med produktion (byggt scenografi, arbetat med marknadsföring, ordnat ljud, ljus, kostym och smink).

Hon hade massvis att säga. Självklara saker som vi redan borde ha satt. Men nu fick vi höra det idag så vi får göra vårt bästa med att hinna ändra och göra det bättre än det är. Hon tog även ett samtal med mig efteråt, precis vad jag behövde. Fick mig en rejäl peppning av henne och jag blev mer sugen på att ta i och visa vad jag går för.

Så jag ska öva, öva och öva. Jag ska ge järnet och överglänsa alla andra. Det är ju trots allt det sista vi gör. Vem vet när jag får spela teater nästa gång.


Jag ska bita ihop, ignorera orsaken till mitt dåliga humör och tänka på vad min lärare sa. Övrig tid, den lediga tiden, ska jag ägna åt min fästman som kommer hit imorgon.

Nu ska jag ställa mig framför spegeln och hitta min karaktärs kroppspråk.

Godkväll!


Kommentarer
Sara

Det är klart du kommer överglänsa varandra! Du är ju bäst!

2010-05-17 @ 23:03:57
URL: http://saraspyssel.blogspot.com
Ulla

Ge järnet. Vi tror på dig och klart det ska bli lite teater sen också.

2010-05-18 @ 08:14:31


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Superwoman

Superwomans resa genom livet.

RSS 2.0