Dagens husmorstips

Idag har jag packat och städat. Hela dagen verkligen. Har avklarat köket, dragit fram spisen och allt sånt grovgöra.
Har en lista med massa bra städtips på datorn som jag testar för att slippa köpa massa olika städgrejer. Man klarar sig väldigt långt på såpa.

Så idag har jag testat ett av dessa tips. Åh, jag blev så glad när jag gjorde det. Det funkade utmärkt!! Så jag tänkte dela med mig av denna underbara kunskap jag lärt mig.

Om det något runnit i ugnen och blivit fastbränt så blandar du såpa och vatten och sprutar eller blötlägger på annat sätt i ugnen, slår sedan på ugnen på 100 grader i 20 min. Slå av ugnen och låt den svalna. Sen torkar du av ugnen med en blöt svamp. Smutsen bara försvinner. Precis som det gör på tv-shop.

Nu vilar jag ut efter en hård dag, ser på tv och äter kex och marmelad.


Gå nu och städa ugnen. Det är ju kul när det går så bra! :)



Kommentarer
Sara

Du kan få komma och demonstrera på vår ugn! Det brukar inte gå så där smidigt för mig...

2010-05-15 @ 20:52:13
URL: http://saraspyssel.blogspot.com/
P

Jag är nog också tveksam och skulle vilja se om det verkligen stämmer, så du får komma hit också och visa.

2010-05-16 @ 19:11:59
Superwoman

Ni är bara lata! ;)

2010-05-16 @ 19:46:04
Sanna

Jag läste dagens humortips. Blev lite förvånad när det handlade om ugnsrengöring. :)

2010-08-23 @ 11:27:19


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Superwoman

Superwomans resa genom livet.

RSS 2.0