Vår

På var och varannat tak står människor och skottar. En dag som denna känns det som att snön faller ner av sig själv. Kanske inte i lika rask takt, men det droppar då flitigt från taken.

När solen låg på mot mitt fönster i förmiddags stod utetermometern på 19,1 grader. Det är vår.

Tog på mig vårjackan och tog med mig tunna fingervantar och tog en långpromenad till affären. Det första jag fick göra när jag kom ut var att öppna jackan. Vantarna hann aldrig på, det var för varmt för dem.


Idag har det varit visning på min lägenhet. Den är uppsagd så den sista maj flyttar jag!

Vi har en ledig dag idag för att vi hade skola igår. Eller snarare föreställning. Clownföreställning. Det var riktigt skoj. Det var den 4 och sista föreställningen med clown och det var fantastiskt skoj. Men nu får Julliett och de andra clownerna vila, så får vi se om de får hälsa på oss vid något senare tillfälle.

Har varit dålig på att ta kort på senaste tiden. Ska se om jag får med mig kameran till skolan imorrn, så kanske jag kan få mig någon vårbild.

Nu blir det att förebereda för tvätten. 16-19. Jag längtar tills jag har en tvättmaskin i hemmet...




Ett stort GRATTIS till SaraSthlm som fyller år idag!!




Glad vår!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Superwoman

Superwomans resa genom livet.

RSS 2.0