Effektiv dag

Har min andra "stanna hemma från skolan" dag idag. Har blivit förkyld, och när det är så pass lugnt i skolan så tog jag mig friheten att stanna hemma och krya på mig. Gårdagen spenderades mest i sängen där jag varvade mellan tv och bok. Förutom den stund då jag gick upp och gjorde soppa. Utan recept och utan att ringa mamma. Jag tog det som fanns och improviserade. Det blev gott! Tänk vad man lär sig.

Idag har jag haft desto mer ork, så idag har jag vart effektiv. Jag har sökt flera jobb, anmält mig på bemanningsföretag, tagit tag i disken som väntat på mig och tja.. det är väl det jag gjort. Så när jag ändå är effektiv så tar jag och lämnar ett spår efter mig här också.

Våren går sakta nu, kändes som att det var på väg att slå till för någon vecka sen. Men sen har det stannat upp lite känns det som. Jag går bara och väntar på att det ska bli torrt på marken så jag ska få inviga ett par vita fina skor som min kära syster köpte åt mig på halva reapriset.


Förra veckan gjorde jag en upptäckt. 10 stycken av mina favoritskivor saknas!! Fodralen finns kvar, men skivorna är borta. Detta förbryllar mig. Så när jag har blivit frisk ska jag gå igenom varje kvadratmeter av denna lägenhet för att se om de finns kvar bland mina ägor eller om de är borta för gott. Väldigt frustrerande. Speciellt med tanke på att vissa nog är rätt så svåra att få tag på nuförtiden...



Delar med mig av en vårbild från förra året... Visst längtar man. :)


Längtar till jag återigen kan sjunga "Nu blommar asfalten, nu är det vår igen..."


Kommentarer
Syster

Tussi, tussi, tussi, tussi, tussilago... :-)

Skivorna är inte lämnade på Grubbe då? Hoppas du hittar dem!

2010-03-19 @ 08:57:16


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Superwoman

Superwomans resa genom livet.

RSS 2.0