Svettigt.

Kom tillbaka från paradiset, stugan, residenset i fredags efter en halvtrevlig resa. Hård landning pga luftgropar, vänta tre timmar, gå ombord på planet och bli försenade en timme.

Men till sist kom jag fram till ett överhettat Skåne.
Ständigt drygt 30 grader. Inomhus ca 28 grader. På kvällen sjunker det till 28 utomhus och 26 inomhus. Svetten rinner om mig bara av att sitta still. Så jag har legat på stranden, vid havet två dagar. Men inte idag.

På dagens att göra lista stod det:
- Åka tilll banken
- Köpa bikini (resåren har gått sönder på underdelen och överdelen sitter knappt kvar på kroppen längre. Dags för något nytt märkte jag under helgen.)
- Städa
- Baka
- Tvätta

Allt är nu, nästan, avklarat förutom brödbaket. Jag insåg att det skulle vara att som att tända brasan i ett brinnande hus. Men då betyder detta beslut också att jag måste ta på mig något annat än bikinin, och röra benen mot affären. Bara detta att faktiskt lyckas ta mig till stan, plus att städa och tvätta har varit en rejäl kamp. Jag vet inte hur man beter sig i sån här värme. Det enda jag vet är att när det är 30 plus då lägger man sig i havet för att svalka av sig. Att istället vara inne och jobba känns som att springa ett maraton.

Men det är bara att bita ihop, göra mina sysslor för imorgon får jag min belöning. Då kommer D hem och mamma och pappa kommer på besök. Det blir några fullspäckade trevliga dagar tillsammans. Sedan är det dags för mig att börja jobba.

Nu ska jag ta mig i kragen. Resa mig upp och gå till affären.

Svettig afton till er alla!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Superwoman

Superwomans resa genom livet.

RSS 2.0