Påsken...

Påsk var ett tag sen nu. Det har varit mycket, det är mycket som händer nu. Inte många dagar med lugn och ro. Men det är skönt. Jag känner mig effektiv och piggare. Idag blev det en tidig morgon då skoldagen började kl 7, kl 10 hade vi nämligen föreställning för några som bokat oss. Därefter blev det tillbaka till skolan och rigga inför morgondagens föreställning. Den sista föreställningen i denna stad. Nästa vecka bär det av till Småland där vi har två föreställningar, de två sista.

De nämde oss snabbt på rapport idag dessutom. "En teaterklass som gör en föreställning om utförsäkringen" De hade gjort ett reportage om ett av ställena vi skulle till nämligen.

Men påsken då. Den tillbringade jag på Gotland hos en av mina kära kusiner. Det var en mysig vecka, med rundpingis, påskäggsletande och en släng av magsjuka. Det sistnämnda var inte så mysigt. Tack och lov var det bara för en natt, sen tog det dock några dagar innan magen var helt återställd. Då passade jag på att dra på mig en förkylning också, men även den är över.


Krokusen började vakna till liv. Även snödropparna hade vaknat.



Söt liten kisse som fanns på gården.


Vi tog en promenad till de nykläckta lammen. Denna, med de vita fläckarna, blev min favorit.



Denna var också väldigt söt. Sen hälsade vi på myrstackarna och bjöd dom på lite banan.


Detta är en del av mitt minne från Gotland från denna gång. Förra gången jag var där spöregnade det hela veckan, så jag fick ett litet bättre intryck av ön denna gång.


Nu är det dags för sängen, så jag kommer upp i tid imorgon och kan komma igång med min långa lista innan det är dags för skola.

Godnatt.


Kommentarer
Syster

I helgen hittade vi faktiskt några snödroppar och en krokus hos MoP också! :-) Lammungen med vita fläckar var verkligen jättesöt!

2010-04-14 @ 07:59:09


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Superwoman

Superwomans resa genom livet.

RSS 2.0