Välkomnar julen

Efter en order från min far att ta en lugn helg så tände jag lite ljus, slog på favoritjulskivan och skrev lite brev.
När jag ändå skriver så tänkte jag att jag fortsätter skriva lite här.

Med julskivan på är det omöjligt att inte börja längta till jul. Kollade igenom några filmer från förra julen. Där jag, syster och kusinerna dansade som galningar till musikvideos. Spännande filmer kan man lugnt säga.

Ska bli mysigt att komma upp, sitta i soffan framför den tända brasan och se på Kalle och hans vänner. Äta julmat, dricka glögg, umgås och bara vara.. och spela wii. :)

Ordern från min far beror på huvudvärken som funnit de senaste två dagarna och halsen som skavt ett tag. Huvudvärken kommer kanske från min monolog i onsdags. Den handlar om en fotbollsmatch som jag (eller karaktären jag spelade) varit med om och berättar för publiken. Skulle då leka med en boll hela monologen och jag hade på mig mina fotbollsskor, vilka visade sig vara väldigt hala inomhus, så jag ramlade ett antal gånger. Pladask på magen och mina klasskompisar och min lärare sa JAA!! Bra!! Det är jättebra, fortsätt så, det blir jätteroligt! Kunde väl inte riktigt betämma när jag skulle ramla, plötsligt låg jag bara på golvet. Från detta tror jag att min nacke fick sig en liten omgång. Den var lite stel dagen efter nämligen... och knäna var fulla av blåmärken. Men.. allt för konsten. :)


Så nu sitter jag här i min lägenhet, som är nystädad och fin. Vad kan jag hitta på? Inga läxor finns att göra, breven är skrivna och bloggen snart uppdaterad.

Ska ta en titt i min bok: Rastlös? Inget att göra? 100 tips och idéer för långtråkiga dagar!

Annars blir det väl att börja ladda upp med önskelista och planera årets julklappar. Skadar ju inte att börja i tid.

Trots huvudvärken, halsontet, långtråkiga dagar och längtan efter jul så är jag ändå rätt nöjd. Nöjd med tillvaron.

Ha en trevlig helg!



Kommentarer
Syster

Det är bra att du lyssnar på vår kloke far! Även Emmor kan behöva ta det lugnt ibland... Skönt att höra att det inte är bara jag som går omkring med julkänslor!

2009-11-14 @ 15:45:19
P

Blir nästan lite tårögd då jag läser att du lyssnar på mig ibland ;-)

2009-11-15 @ 15:54:29


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Superwoman

Superwomans resa genom livet.

RSS 2.0