Välkommen sommar

Imorse klubbade jag och syster, via sms, att sommaren är här.
Jag avslutade gårdagen med middag utomhus i solen, vid halv 9 på kvällen och dagen började med en varm promenad i solen, i kortärmat.

Det är en underbar årstid nu. Har spenderat några kvällar senaste månaden vid havet och njutit av värme, solnedgång och lugn. Under denna del av året så är Malmö en väldigt fin stad.

Har haft flera lediga dagar nu, vilket varit alldeles fantastiskt. Jag har umgåtts med någon speciell, har träffat vänner, njutit av vår och värme. Senaste tiden har jag gjort en upptäckt. De kvällar då jag haft saker att göra efter jobbet så har dagarna känts mycket längre, trots att jag haft mycket roligare än om jag inte skulle gjort något. Även veckan som gick var så. Ville att veckan skulle stanna i tiden och det var nästan så. Kändes som att jag fick mycket mer än 4 lediga dagar, och ändå har jag haft fantastiska dagar. Då njuter man verkligen av livet.

Igår avtackades jag av kyrkan. Fick blommor, presentkort på skivbutik och tal. Jag svarade med tacktal och idag ska jag handla skiva! Vi åt grillad oxfilé och vitchokladsmousse i strålande sol. Mycket fint. Senare på kvällen blev det även sushi som avslutning på en mycket fin vecka med någon. Vilken dag alltså!

Det är tre veckor kvar i Malmö nu. Ska bli roligt att få komma upp igen, få höra den välkända dialekten där man förstår vad folk säger, träffa folk man känner och njuta av tystnaden. Men det känns tråkigt att lämna Malmö nu är det är som vackrast här. Kommer sakna vännerna jag fått här och platserna jag lärt mig tycka om.
Men jag lämnar inte staden för gott, jag kommer och hälsar på och vem vet, jag kanske kommer flytta tillbaka i framtiden...


Kommentarer
S

Nähädu, senare i livet ska du flytta norrut! :-)

2009-05-27 @ 20:38:11


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Superwoman

Superwomans resa genom livet.

RSS 2.0