Varma drömmar.


Väckarklockan ringer 3.30. Jag vaknar efter en natts orolig sömn men känner mig ändå ovanligt pigg och slås av en stark känsla av förväntan. Kläderna ligger uppradade på resväskan som står färdigpackad vid dörren. Jag kastar mig upp ur sängen, drar på mig kläderna och stoppar upp håret i en svans. Går ut ur mitt rum och gör i ordning en lätt frukost, det är trots allt mitt i natten så hungern är inte särskilt stark. Dessutom ligger några färdiga mackor och en yoghurt i kylskåpet som extra frukost till senare under morgonen.


Resten av familjen kommer upp också och jag känner fjärilarna i magen medan jag gör mig klar och väntar på att få fara. Kollar om och om igen, precis som dagen innan att allt är med, inget glömt och rummet är fint. (Alltid roligare att komma hem till ett städat rum. Ha ha)


Till sist står hela familjen klar i hallen med resväskorna i högsta hugg och vi packar bilen och far. På flygplatsen finns det fler förväntansfulla och trötta människor och vi trängs i incheckningen.  Efter lång väntan, i alla fall vad som känns för mig, sitter vi i flyget och lyfter på väg mot en annan plats, kultur, och varmare klimat och en plats där jag ska få bada i havet. Det är dags för en ny oförglömlig resa till en annan värld och jag ska bara njuta.







Denna känsla fick jag i morse när jag gick till jobbet. När jag gick ut från lägenheten fick jag sommarkänslor. Det var för kallt för att vara sommar, men det kändes ändå som en tidig sommarmorgon då bara fåglarna är vakna. Sedan kom den andra känslan över mig.

Nu sitter jag här och småhuttrar lite grann istället, men det är lugnt ändå. Våren är snart här (sägs det, svårt att avgöra utan snö. Ha ha) så jag njuter, redan, av värmen som snart är här.



Kommentarer
Anonym

Längtar du efter en härlig charterresa?

2009-03-12 @ 17:31:27
S

Det låter som i april förra året när vi åkte iväg mot Kanarieöarna. :-)

2009-03-16 @ 06:12:32


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Superwoman

Superwomans resa genom livet.

RSS 2.0