Lite tankar från dagen.

Julen är slut. Det nya året har kommit med full fart och jag försöker hänga på och se om jag kan göra detta år till ett minnesvärt och kanske till ett slags avstamp (när jag skriver ordet avstamp ser jag plötsligt wii ”foten” framför mig, som man gör avtramp med när man gjort ett bodytest. Detta förklarar alltså vad jag gjort denna jul :)) för en framtid som gör mig lycklig.
Julen var en bra avslutning på det gångna året och jag känner mig mycket nöjd med de två veckor som gick.
Snö, familj, släkt, kyla, wii, lappuggla, mat och fika är bara några få ord som fint sammanfattar veckorna.

Här kommer en liten snabb lista på årets höjdpunkter:
3. Frizon
2. Island
1. Kirk Franklin

Så var det gångna året. Men det finns många fler roliga, härliga, fantastiska minnen.




 I min kalender så finns det ett citat för varje vecka. Citatet för denna vecka är:

 ” Från framgång till motgång är det ett litet steg.
Från motgång till framgång är det lång väg att gå.”

Ack så rätt det är. Det känner jag verkligen en dag som denna då jag undrar vad jag gör här. Jag sköter mina uppgifter, men saknar hjärta för det. Börjar få motivation att söka mig vidare. Jag vet att jag borde jobba ett år åtminstone. Jag har själv sagt det, men jag undrar om det är värt det.. för när jag läser förra veckans citat känner jag att jag borde kanske söka vidare.

”Döden är inte den största förlusten i livet.
Den största förlusten är det som dör inom oss medan vi lever.”

Jag är ung, jag är fri jag borde leva livet och följa mina drömmar. Nu är dessutom en tid då jag lättare än någonsin kan bryta upp. Nu när jag saknar känslan av den där utandningen som ger en lugn för att NU, Nu är jag hemma.

Jag funderade lite häromdagen på vad som är Hemma. Vilken stad är det för mig? Om man ska tänka rent krasst så är väl mitt hem här i Malmö. Men jag känner mig inte direkt som hemma här. Så om jag bara spinner vidare på ”Hemma”. Är det där man har sina saker? Sin säng? Sitt arbete? Sina rötter? Sitt hjärta? Familj? Jag skulle i så fall vilja påstå att jag är lite förvirrad. Jag känner mig inte direkt hemlös men jag känner mig inte precis hemma någonstans heller för närvarande.


Bara ett gäng av de tankar som hann gå igenom mitt huvud i förmiddags på jobbet. For hem efter lunch för att vila upp mig och försöka bli kvitt denna förkylning som just satt sina klor i mig.

Kort från jul dyker upp nån dag ska du se.


Nu ska jag återgå till grammisgalan.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Superwoman

Superwomans resa genom livet.

RSS 2.0