Bilder från julen.


                        

                     



Några bilder som visar lite av mina två julveckor.


Här rullar dagarna på, idag fick jag frågan om jag älskade snö. Ja, svarade jag såklart. Personen som frågade skrattade, blev tyst, tittade på mig och frågade om jag var seriös! Ja, svarade jag såklart. Personen skrattade lite lätt, men jag hörde att han hade svårt att förstå.

Stackare, missat tjusningen med snö. Det påpekas ofta i södra Sverige att det är så mörk i norrland under vinter, så de (de som påpekar detta) skulle inte klara av att bo där. Men jag måste nästan säga att det är mörkare här. Hemma finns ju snön som lyser upp när det är mörkt. Här finns ingen snö som lyser upp. De dagar som det regnar, så blir det ju extra mörkt och grått.

Stackarna, vad de går miste om fina saker.
Nu är det inte så att jag säger att södra Sverige är så mörkt och grått och fult. Nej nej, det finns många bra saker här med. Men som den inbitne norrlänningen jag är så klarar jag mig i längden inte utan allt det vackra där uppe. Jag väljer hellre granskog framför parker. Jag väljer hellre (Hör och häpna!) en fin, härlig norrländsk skog framför havet! Jag vet att detta är ett uttalande jag många gånger kommer ångra. På sommardagarna då solen gassar och jag längtar efter de fina vågorna så kommer jag undra varför jag i hela friden har valt att sitta i skogen!

Så valet mellan hav och skog är svårt, men jag är inte uppväxt med havet på samma sätt som jag är med skogen. Skogen är mer en självklarhet för mig att ha nära. Havet är något jag får längta efter och njuta allt som bara går när jag får komma ut till det. Jag har aldrig reflekterat över skog tidigare, och det är säkert inte så roligt att läsa detta invecklade tankespår om skog och hav, men jag längtar efter skog.

Nu fick vi främmande, så nu är det dags att vara social.

Tack och adjö!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Superwoman

Superwomans resa genom livet.

RSS 2.0