Sökes - ett givande liv.

Det måste finnas något mer,
så här kan det inte vara.
Snälla säg att det inte är så.
Det måste finnas något som ger glädje,
inspiration och ro i vardagen.

Något som gör mig levande!



 

(Tack Elin för hjälpen med att få upp videon! :) )


Jag söker efter något som ger mig kraft att gå upp varje morgon.
Något som inte betyder att jag får pengar om jag går upp och gör det jag ska (skälla på jobbiga ungdomar).
Utan något som gör att jag kan börja dagen med ett leende för att jag vet vad som väntar mig.
Det är min dröm.

Jag har svårt att tänka mig ett liv som påminner om detta.
Ibland är det roligt, som i lördags (framför allt slutet av kvällen då vi var färre och det var roliga diskussioner).
Men att ha en eller två dagar i veckan som är roliga, "palla orka" som vissa ungdomar skulle sagt.

Jag är inne i en lite svacka nu. Förra veckan var lättare.
Nu har jag mycket tid att tänka och då blir det inte bra.

Men det är sportlov denna veckan, så idag fick jag sluta en halvtimme tidigare. Det var skönt.


Det snöar ute och jag ska ha en soft kväll efter att förstört min rygg lite genom att dammsuga två timmar i sträck.



Kommentarer
gnutte

en av våra dansgrupper håller på med en dans till den här låten:) Den är så bra.



hoppas du mår bättre snart å att du hittar det du letar efter.



puss

2009-02-17 @ 12:20:09


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Superwoman

Superwomans resa genom livet.

RSS 2.0