Bröllopshelg

I helgen har jag varit i Örebro på bröllop. Agerat värd och haft en mycket mysig helg.
Fantastiskt vilken rolig uppgift egentligen. det påminner mig om alla läger då jag haft ansvar för spexkvällar. Riktigt kul.
Bröllopet var riktigt fint, vigseln var väldigt fin, precis som det brukar vara. Musiken stod några joybellsvänner för och det lät fantastiskt bra. Festen var rolig, trevlig och spännande. Precis som det ska vara.

Satt på tåget på väg tillbaka och skrev av mig lite. Det var många känslor i mig då, Örebro är mitt andra hem. Så varje gång jag kommer dit känner jag hur jag andas ut. När tåget sen rullar från station och jag lämnar staden så önskar jag bara att jag kunde få stanna.

Tänkte skriva in det jag skrev på tåget här, men jag ångrade mig. Jag tänker bara berätta lite om det. Det jag alltid slås av när jag är i Örebro är hur många fantastiska människor jag känner, hur många människor som påverkat mig under de tre år jag bodde där. Man känner sig väldigt lyckligt lottad då som har lärt känna så många underbara människor. Såna som kan få en varm bara genom att hälsa på en.. på tal om varm så är det en rätt  spännande liknelse. Jag har varit varm hela helgen, har knappt fryst alls. Intressant med tanke på att jag fryser 95% av tiden i Malmö. De goa människorna som höll mig varm i Örebro, eller kanske bara ett sammanträffande?



Det var en mycket trevlig helg, med några intressanta överraskningar. Sånt är ju alltid roligt. Dessutom har det snöat hela helgen. Fatta att jag vart lycklig av det!! Första gången denna vinter jag ser fina snöklädda träd. Fantastiskt vackert!
Idag var jag i Immanuelskyrkan och jag känner mig verkligen hemma där. Riktigt skön känsla att komma in där och känna sig hemma och träffa på massa människor som kommer och kramar en. Det är aldrig fel. :)




Brudparet och deras vrålåk för dagen.


Värdinnan och bruden.



                             

Kort från dagens promenad till kyrkan.


Kommentarer
P

och var är ditt första hem, Klusån, Boden, Umeå, ........?



Ha det så bra i veckan!

Kram P



2009-02-08 @ 22:04:49
Syster

Ni var jättefina, både du och bruden!

2009-02-10 @ 21:33:49


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Superwoman

Superwomans resa genom livet.

RSS 2.0