Betald slalomdag.

Det är trevligt de dagar då man får betalt för att utöva en av de större fritidsintressena jag har, sånt som sällan blir av, men som är fantastiskt underbart när man väl är där.

Vi har tillbringat denna dag i skidbacken. Haft ansvar för en snäll klass som lyssnade och skötte sig bra. Åkt slalom och njutit och haft kul. Det var kanske inte bästa backen, eller underlaget, men det var en backe, det fanns lift (sittlift till och med) och det var skönt väder. Så det var en riktigt bra dag.


Nu när bröllopsplaneringen är över så sitter jag på kvällarna (igår och idag...) och funderar över vad jag nu ska hitta på efter jobbet. Men det kommer nog något så småningom, jag får passa på att njuta så länge lugnet varar.



Nu ska jag i alla fall luta mig tillbaka i soffan och ha en skön kväll och njuta av tröttheten jag känner i kroppen efter en dag i backen!


Vilken dröm alltså, betalt för att utöva ett intresse. Det är min dröm.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Superwoman

Superwomans resa genom livet.

RSS 2.0