Superwoman uppdaterar livet och sommaren.

Sommaren har närmar sig sakta sitt slut och jag börjar se fram emot vad hösten har att erbjuda. Det blir en ny tid, en gammal stad, nya och gamla vänner och massa roliga saker att uppleva.

       

Sommaren har  erbjudit både det ena och det andra. Många resor fram och tillbaka genom Sverige. Det har varit en lång men mycket trevlig sommar. Nu börjar jag förbereda mig för framtiden och packar ihop sommaren, delar in den i olika fack i minnet och lägger ner det som går i lådor som fraktas ner när hösten har anlänt.

           
 
Det har varit skönt med en lugn sommar, men nu är det dags att återigen aktivera mig. Örebro blir platsen där detta händer. Tillbaka till skolvärlden, denna gång som elev. Men tänk, detta kanske blir en skola som passar mig. Den som lever får se.


Bananlådorna står tomma i mitt rum och påminner mig ständigt om kommande flytt och ropar efter att få bli packade med saker. Veckans sysselsättning visar sig tydligt för mig. En sopsäck med skräp som jag lyckats bli av med genom rensning av alla mina saker står vid dörren och väntar på att stängas igen och aldrig mer öppnas. Det är dags för nästa kapitel i mitt liv och jag bläddrar med glädje vidare för att se vad detta kapitel har att bjuda på.


10 dagar kvar i norra Sverige, sedan bär det av söderut igen. Jag spenderar min sista semestervecka med min favorit, innan jag åker till staden med stort Ö. Det blir ett år utan dess like. 

En sak finns kvar att säga. Det viktigaste. Superwoman klassar sig som en lycklig och glad kvinna. Vissa dagar vaknar man med ett mörkt moln ovanför sig. Suckar några gånger för mycket, drar sig undan och svarar bitskt på en snäll fråga. Men trots dessa dagar, trots dagar då huvudet hänger och inget känns roligt, har hon hittat en känsla inom sig som stavas lycka.



Nu är det dock dags för rycket. Veckans huvudsysselsättning.

Packning.



Kommentarer
Syster

Trevligt att se att du kommit igång med skrivandet igen!

2009-08-04 @ 22:56:09


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Superwoman

Superwomans resa genom livet.

RSS 2.0