Påskhelgen

Påsken är förbi. Jag var uppe i Umeå och vände. Skåningarna hade svårt att tänka sig att det fortfarande fanns snö kvar. Blev väl en förstärkning av deras Antarktisbild av norrland.



Snö fanns det, och gott om det dessutom till min glädje. Så det blev några turer ut i snö och skog. Fick åka icakasse också i en backe. Så jag hann njuta ett tag av vårvintern. Var bara solen som saknades.

              

         

Blev en del wiispelandes även under detta besök. Så pass att jag fortfarande har träningsvärk i ryggen från boxningen.

Hann även med att träffa lite folk också. Släkt och en vän. Alltid lika trevligt.



Nu är jag i alla fall tillbaka i Skåne och här gassar solen, är bara lite småkalla vindar, annars känns det nästan som sommar. Tycker jag. Det är vår sägs det, men för min del känns det mer som försommar. Allt är så nytt, löven börjar komma på träden, dofterna slår en plötsligt efter en lång (ja, kanske inte så lång när jag tillbringat vintern här nere) kall doftlös säsong och man känner hur glädjen sprids i kroppen när man inser att sommaren snart är här.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Superwoman

Superwomans resa genom livet.

RSS 2.0