En trött måndag.

5.15 vaknade jag i morse. Sen kunde jag aldrig somna om. Kände paniken över att jag inte skulle kunna somna om kom, såklart så lyckades jag inte heller. Ägnade en dryg timme åt att försöka somna om, tänka på lugnande saker och sånt så jag skulle kunna slappna av och glömma bort att jag försökte somna om. Var riktigt nära några gånger, men så påmindes jag varför jag låg och tänkte på havet, skogen eller andra trevliga saker och jag fick börja om från början.

Gick till jobbet med en del ångest, påverkad av sömnbrist. Blev en tung första timme. Hade sedan massa klasser som jag skulle visa ungdomslokalen för så det var bara att ta fram leendet och köra järnet. Skönt att ha så pass mycket att göra så jag inte hann känna efter nåt.

Dagen gick rätt fort ändå. Tack och lov. Nu hoppas jag att jag får sova lite bättre i natt så jag orkar med morgondagen lite bättre.


Söndagen blev rätt skön. Vi gick till kyrkan på förmiddagen. I riktigt ordentlig blåst och lite dugg regn. Hem vägen blåste och regna det för fullt. Så vi gick och köpte oss varsin pizza och gick hem och mumsa på det. Blev en riktigt slappar dag. Vi fick sällskap här i det tillfälliga kollektivet ett tag, vilket var trevligt, fick träffa en till nyinflyttad norrlänning. Så vi satt och pratade om hur bra och fint det är där uppe. :)

På kvällen tog jag och Emy en promenad till stan och tillbaka. Blåsten och regnet hade försvunnit så nu var det riktigt härligt ute. Skönt att avsluta dagen på så sätt.


Nu är det nog dags att laga nån mat.

Hej hopp.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Superwoman

Superwomans resa genom livet.

RSS 2.0