För korta helger!

Varför går helgerna så fort? Man hinner ju inte vila upp sig.

Jag förstår inte varför helgerna ska vara så korta. Man hinner ingenting. Detta är något jag kan bli väldigt upprörd över. I mina ögon blir det helt enkelt inte förståligt varför man ska arbeta så mycket att man inte hinner med något annat. Dessutom så märker jag det att har man inte bil så är det ännu svårare att hinna med det man ska. Det gäller att hitta vilken buss man ska åka med, till vilken hållplats man ska åka till, när bussen går dit och hem, måste man byta buss och var? (Funkar busskortet idag?!). I denna stad är det inte så lätt med bussar, finns ju ett antal och de är ju inte alltid så lätta att förstå vart man ska åka med bussen.

Ja, jag lämnar den diskussionen. Jag är inte ämnad för ett 100% arbete i alla fall tror jag. Men nu när jag har det får jag försöka göra det bästa av situationen och hitta ett bra sätt att kunna bocka av min "att göra"-lista som vid detta laget börjar bli rätt lång.


Igårkväll var vi hemma hos en av Tomas kompisar. Det var två som fyller år i november som hade födelsedagsfest. Riktigt kul var det! De flesta har jag träffat innan, men det var några nya också. Lika trevliga de med som resten av bunten jag träffat. Det bidde dock en sen natt och sedan upp "tidigt" i morse för att gå till kyrkan så nu är jag rätt så trött. Så det blir en tidig natt idag, så jag orkar med veckan.


Tack och hej, leverpastej.


Kommentarer
Syster

Jag tycker också det är hemskt att helgerna är så korta... Man borde vända på det - två dagars arbete och fem dagars helg..

2008-11-10 @ 19:41:53


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Superwoman

Superwomans resa genom livet.

RSS 2.0