Vad gör man?

Ibland känns det som att jag inte bor här. Som man brukar säga, det känns som att jag är här på lånad tid. Jag väntar på att biljetten ska plockas fram och jag ska åka hem. Men när de säger att detta är mitt hem, biljetten existerar inte, så blir jag lite skraj. Hur kan detta vara mitt hem? En plats som tidigare bara funnits i semesterns värld.. en plats 160 mil från det som jag kallar hemma. Men nu är detta ett hem. Mitt hem. Konstigt.
 


Sen en annan sak. När man kommer hem från jobbet, har handlat det som behövs, ifall det behövs. Vad gör man då? Dessutom om man är ensam hemma hela kvällen, inga planer, vad gör man? Jag sitter här och känner mig helt lost. Det är nystädat, kläderna är där de ska vara, räkningarna betalade, vad gör man? Slå på tvn? Eftersom att man har så lite fritid på dagen så känns det ju inte som att man vill slå på tvn och sitta där resten av kvällen. Hitta på saker med kompisar.. men vaddå? För det första så har jag inte många kompisar här som jag bara kan ringa sådär, inte än. För det andra så är det ju skönt att få vara hemma en stund.. men vad gör man hemma? Jag har ju dessutom nästan inget av mina saker här så det är ju inte bara att sätta sig och "leka" med mina saker..


Jag känner mig ärligt talat lite lost.. Hur ska man få en vardagskväll utan planer att kännas meningsfull och givande. Jag vill kunna lägga mig ner i sängen på kvällen och känna att nu har jag gjort något med min fritid, okej, jag kanske inte behöver ha dunderkul varje kväll.. men jag vill inte bara sitta bort en hel kväll. (att skrubba badkaret eller sånt, ser jag inte riktigt som en givande kväll... )

Förstår du?



Kommentarer
P

Njut av att inte behöva göra något. Sitt ned med en god bok och läs. Man måste inte alltid ha en massa aktiviteter. Huvudet och kroppen behöver vila ibland.



Sov gott!

P

2008-11-03 @ 22:02:33


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Superwoman

Superwomans resa genom livet.

RSS 2.0