Jag ser det blomma, jag ser det blomma....

Idag presenterades jag för församlingen för att jag är anställd av kyrkan. Fick en blomma också. Det var jag inte beredd på, en fin orkidé. Fick sen cykla hem med den. Det var spännande, blåste en del också. Men jag tror den klarade det. Nu återstår ju bara hur man ska ta hand om den. Vet du hur jag ska sköta om min kära blomma så berätta det för mig. Jag har ingen aning och jag vill gärna att den ska överleva ett tag. Första orkidén jag någonsin ägt.




Sen så har jag märkt en annan sak också. Det blommar här. Det är november och jag får höra dagligen om snön hemma och här blommar det. Helt sjukt.




Hade en skön gårdag, gjorde ett besök hos frissan, for på stan och promenerade runt där ett tag och for sedan hem och hade en skön lugn hemma kväll helt själv.

Nu sitter vi och hoppas på att vi ska få fara till ikea, Emy har gått runt och mätt ut till hyllor, gardiner m.m. Så vi får se vad som händer.

Ajöken.



Kommentarer
Syster

Snygg blomma och kruka.

Det finns olika tips på hur man ska sköt en orkidée. Vissa säger att ett snapsglas vatten i veckan är lagom. Vissa säger att den ska badas ca varannan vecka (alltså fylla hink eller liknande med vatten och sänka ner den där tills det slutar bubbla). Jag brukar växla lite bland de varianterna.

2008-11-16 @ 15:38:38
sara (inte syster:)) gnutte

orkidén mår bäst om den får bada i lite vatten (går att ställa i handfatet eller diskhon också) ,ca 3 cm vatten, en gång i veckan. Så borde det funka. Det är så mamma gör och hon har ju alltid rätt:) och jag vet ju allt, nästan;)

2008-11-18 @ 14:13:09


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Superwoman

Superwomans resa genom livet.

RSS 2.0