Julen är här/Norrbottningar överallt.

Idag har jag haft en skön dag. Gjort pizza och sedan varit på julkonsert på kyrkan. Sjöng med gospelkören, vilket var väldigt roligt.. Sen så visade det sig att en av de som hade hand om kvällen var gammal Kalix-bo. Sedan så hade de en saxofonist som spelade, och även han var från Kalix. Jag njöt när de återvände till dialekten. Har träffat en del norrbottningar här i Malmö. Det är härligt.

Igår tog jag en vända på stan och letade julklappar, och såg tomten som tog emot barnens önskningar.

Sista veckan med min praktikant, sista veckan som "vikarie", näst sista veckan innan jullovet.

När jag kom hem från julkonserten ikväll gick jag raka vägen upp på vinden och ut på takterassen. Satte mig där på en stol och tittade. Tittade på stjärnorna, månen, ljusen från lägenheterna. Det var mysigt där. Kallt (känns som att det kan bli minusgrader i natt), och stjärnklart.


Om mindre än en vecka ska jag på Peter Jöbacks julkonsert. Ska bli helt underbart!


Det är dags att sova. Imorgon kommer en ny dag. En ny vecka. 5 dagar att försöka göra till bra dagar.


Kommentarer
Mormor

Emma!

Jag tror att du har en uppgift - där du är nu.

M.

2008-12-08 @ 20:34:47


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Superwoman

Superwomans resa genom livet.

RSS 2.0