Det blir inte alltid som man tänkt sig.

Gårdagen var en annorlunda dag på jobbet, det var fullt upp från början till slut. När jag lämnade jobbet hade jag så ont i kroppen och var så trött att jag hade kunnat somna ståendes.

Men jag insåg att det var bäst för mitt välmående att inte åka hem, utan att fortsätta med dagens planer.
En fika med en god vän.
Satt vid havet i solen, i t-shirt och njöt av solen och umgänget. Ett sånt där samtal då man verkligen hinner med att prata om allt. Allt från pensionssparande till barndomsminnen.

Så väl hemma hade energin och glädjen kommit tillbaka. Underbart med stunder som ger så mycket energi.

Kroppen värkte dock fortfarande.

Så fredagen blev en hemmadag. En vilodag. Skönt att få andas lite. Jag har under året lärt mig att hälsan går före allt. Speciellt nu när jag inte längre bara har mig själv att tänka på.

Så jag lutar mig tillbaka, vilar kroppen och väntar på att maken äntligen ska komma hem. Bara ca 2 timmar kvar.


Ungefär så här ska jag göra nu:


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Superwoman

Superwomans resa genom livet.

RSS 2.0