Sjukstuga


Ligger med en febrig tjej på armen som sover. Jag har ingen vidare ställning så att sova går inte för mig. Vågar inte flytta lillstumpan för hon behöver sova. Så vad passar bättre än att passa på att uppdatera här lite. 

Dagarna flyter ihop och springer iväg. Jag försöker mest bara hinna med att uppleva varje dag.
Nu har jag kommit in i ett syflow, efter att i flera månader mest bara googlat olika snygga kläder, tips, ideer och inspiration.
Men nu är jag igång igen. Det är mest fokua på sommarkläder nu, måste uppdatera sommargarderoben specielt inför den kommande Spanienresan med familjen.
Har fått veta att min närmsta kollega varit sömmerska så jag utnyttjar hennes kunskaper allt jag kan. 

Dottern växer i rasande fart. Lär sig nya ord var och varannan dag och vi blir bättre och bättre på att förstå varandra.

Nu är det sjukstuga här med mannen som fått stanna hemma från jobb och dottern som fått feber. Själv har jag bara ont i halsen.

Det var all uppdatering i text. Nu kommer några bilder på mer eller mindre färdiga projekt jag sytt/syr.. 


Singoallaklänning till dottern av en av mina t-shirts som var för liten.

Kjol i uggletyg till vår lilla uggla.

Just ja. Jag har fått glasögon. Väldigt sköna att ha på när jag syr!





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Superwoman

Superwomans resa genom livet.

RSS 2.0