3,9km

Det nya året är här med allt vad det innebär. För mig innebär det förändring i mycket.
Lillplumsan börjar förskolan på måndag, och om 6 veckor börjar maken jobba som vanligt igen.
Jag ska försöka förändra lite i mitt liv med. Jag har angett det klassiska nyåralöftet. Börja träna.
Har känt att det varit dags under hela hösten och försökt motivera mig utan vidare framgång. 
Men så vips, i december så var den plötsligt här. Motivationen.

Den såg till att jag handlade bra träningskläder för att öka på lusten. 
Så varannan dag i fortsättningen så blir det aktivare liv för mig. Kläderna ska på och gärna ska det springas, men när det inte är möjligt blir det hemmaträning enligt ett schema jag fått av en vän.

Nyss har jag varit ute på årets första joggingrunda. Vi har en park utanför oss, rätt liten, så jag tänkte att två varv borde jag klara. 4 varv senare var jag på väg hem. Första joggingpasset gick på 3,9 km! Sjukt stolt! jag slutligen på väg hem. Fantastiskt med en sån bra första jogg. Regnet föll på i rätt bra fart men det märkte jag bara genom att titta på vattenpölarna. 

Nu håller vi tummarna att jag klarar av att hålla löftet. Orken ska tillbaka genom träning! 

Nu kör vi! Jag tar gärna emot träningskompisar, ju fler desto bättre! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Superwoman

Superwomans resa genom livet.

RSS 2.0