Färdigsytt

Nu blir det inte mera sytt på ett tag, tyvärr.
Maskinen har börjat bråka med mig och jag får den inte att samarbeta med mig.

Avvaktar nog med att lämna in den på service, utan sparar pengarna till att kunna köpa en ny maskin längre fram. Hittat några jag gillar, så nu ska det sparas.

Men det är frustrerande. Jag som äntligen kommit på massa nya projekt med sommarkläder jag skulle sy.. Tänkte satsa hårt och kunna ha första plagget redan i helgen, tji fick jag..

Annars rullar livet på. Dottern lär sig nya ord varje dag. Satt med en bilderbok i veckan och pekade på varenda sak och frågade vad de hette, hon kunde nästan varje sak! 

Nu gäller det att hitta en ny tillfällig hobby tills jag kan sy igen. Kom gärna med förslag, för att äta choklad och se på film kan jag ju inte göra varje kväll.. Får kanske ta tag i alla simpla lagningar som jag kan sy för hand. I så fall behöver jag många filmer att se... :)


Nu är det dags att nattas. Håller tummarna att dottern fortsätter med sovmorgon som hon gjort senaste veckan! 

Adios!


Kommentarer
P

Nattinatti!

2014-06-13 @ 22:25:58


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Superwoman

Superwomans resa genom livet.

RSS 2.0