Åter igen

Efter två veckors förkylning, en veckas magsjuka har jag åter igen tagit plats i gympaskorna.
Idag slog jag Emmarekord för modern tid. 5,6 km. Det känns bra! 

Mycket händer i livet, och annat än bloggen prioriteras. Men här kommer en snabb resumé om livet här nere.

Jag jobbar på, trivs fortfarande väldigt bra tillsammans med min kollega. Igår köpte vi tröjor som vi ska ha på jobbet så vi slipper förstöra våra vanliga kläder med kaffefläckar och annat som kan förstöra kläderna. Så nu kallas vi för tvillingarna. Idag var det även en som trodde att vi var syskon, på riktigt. Då hör kanske till saken att vi kommer från två olika länder, och det är ca 13 år mellan oss.

Annat i livet är dottern så klart. Hon växer och försöker lära sig nya ord och sånger. Hon trivs bra på förskolan och har många kompisar som kommer fram och ska hälsa och kramas när hon kommer till förskolan.

Makens tid som pappaledig lider mot sitt slut. Nu är det dags för verkligheten igen, det blir spännande att se hur det går utan honom hemma.

Jag fortsätter att sy och drömma om att sy olika plagg. Jag behöver lära mig och utvecklas mycket, och det gör jag ju självklart när jag syr. Tur jag går med att bära hemmasydda plagg med diverse skavanker. 
Detta skjortlinne sydde jag av en av makens skjortor som han inte längre ville ha. Fantastiskt skönt plagg som jag kommer att leva i i sommar!

Nu ska jag luta mig bak i soffan och titta på grammisgalan från igår.

Adjö!





Kommentarer
P

Fint!

2014-02-21 @ 06:58:01
P

Fint!

2014-02-21 @ 06:58:02


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Superwoman

Superwomans resa genom livet.

RSS 2.0