Massa snack om magen.

De säger att jag har semester.
Jag har själv inte hunnit förstå det. Men det är kanske därför jag inte far iväg till jobbet på mornarna, kanske även därför kroppen värker mindre på kvällarna.

Kroppen växer med andra ord. Eller, rättare sagt, magen växer. Har avklarat 27 veckor och jobbar mig vidare. Det sprattlar och dunsar i magen, nerver kommer i kläm och kroppen värker. Men nu är jag inne i en bra fas ändå.
Energin är tillbaka och då orkar jag med vissa skavanker mycket lättare. 
 
Men jag hade aldrig kunnat gissa att det skulle vara så här att vara gravid.
Man ser ju mest alla runda fina magar och reflekterar inte så mycket över resten. Hade till exempel aldrig kunnat gissa att jag i v 27 fortfarande skulle äta medicin mot illamående för att kunna ta mig igenom dagarna.
 
Det är en spännande tid helt enkelt. Tung ibland, men fantastiskt underbar för det mesta. För att sammafatta känslan: Det känns varje morgon som min födelsedag när jag känner magen och påminns om vad som händer där.
Jag är riktigt tacksam för att få uppleva detta. Även en dag som denna då hormonerna sprutar åt alla håll och kanter. Mannen gör ett grymt jobb som står ut med mig så bra dagar som dessa...
 
 
För de som vill se. Här är magen i v 26.
 


Kommentarer
Syster Sara

Du är så fin lilla yster! :-)

2012-07-03 @ 21:18:54
URL: http://saraspyssel.blogspot.com
Elin

Fina fina magen!! :) det lustigaste av allt är att trots alla krämpor jag hade så kan jag sakna magen och det mysiga buffandet där innifrån, speciellt nu när jag läste det här. Det är magiskt att få ut det lilla livet men det är nåt heeeelt annat än att ha den lilla i magen, så njut av magen allt du bara kan trots illamående och annat :D

2012-07-04 @ 10:08:53
URL: http://lillafamiljenh.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Superwoman

Superwomans resa genom livet.

RSS 2.0