Porslin och storm

I helgen tog jag och en vän en sväng på loppis. Ett loppis som vi planerat fara på under hela hösten, men som bara är öppet varannan lördag så det är lite svårt att tajma in ibland. Men nu fick vi äntligen tid att ta oss iväg. Min vän hade pratat gott om detta så vi for dit med stora förväntningar. Vet ni vad. Vi fyndade också!
Hittade mycket spännande där. Men det jag valde att satsa på var nytt porslin. Vi har två sedan tidigare två uppsättningar, eller vi har några tallrikar var som vi hade när vi flyttade ihop. Dock så har min kära make inte riktigt uppskattat porslinet jag kom med då det låter mindre trevligt då kniven råkar komma mot tallriken. Så jag skulle alltså byta ut detta. Så detta blev alltså resultatet, det är hit jag ville komma med all text...
Bidde en salig blandning av porslin..
Sedan tog vi oss ut en sväng i stormen i söndags.
När vi var ute var det fortfarande helt okej väder jämfört med hur det blev senare på dagen.
Men jag fick sms från mamma mitt under promenaden i stormen där hon frågade om det blåste hos oss.
Valde att svara henne med denna bild med tanken att en bild säger mer än tusen ord...
Det blåste så att inte ens telefonen kunde vara stilla...
Nu ska jag ta tag i dagens disk. Disk efter en mycket god middag. Inte vilken middag som helst utan inget mindre än: Revbensspjäll. Min man han kan verkligen tillaga revbensspjäll! Köttet smälter i munnen.
Mums.


Kommentarer
mamma

Fint porslin, ser fram emot att få äta på det. Kanske revbenspjäll :-)

2011-11-29 @ 19:27:45
Syster Sara

Sånt har alltså de svarta tallrikarna gått i graven? ;-) Detlåter bra att D övar på att göra revbensspjäll - det ser vi fram emot att få på julbordet! :-)

2011-11-29 @ 20:52:24
URL: http://saraspyssel.blogspot.com
Superwoman

Han insåg nyligen att han kanske kommer få göra revbensspjäll till jul nu när han lärt sig göra det.. Så han såg plötsligt väldigt tveksam ut till att laga fler revbensspjäll.. :)

De svarta tallrikarna ska skänkas vidare till erikshjälpen nu. Kanske någon som inte är lika känslig för ljud som vill äta på dem.. :)

2011-11-29 @ 21:52:46
URL: http://superwoman.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Superwoman

Superwomans resa genom livet.

RSS 2.0