Trött och kall.

Dagarna bara rinner förbi mig. När jag har tid hemma för att koppla av är jag oftast för trött för att sätta mig ner och vara kreativ. Så bloggen blir allt mer sällan uppdaterad som ni kanske märkt.

Hösttröttheten är här och i skolan händer det bitvis rätt mycket. Som till exempel igår. Då hade vi en 12 timmars skoldag. På kvällen hade vi nämligen uppspel av monologer som vi övat på ett tag. Så hela dagen jobbade vi med att bli färdiga med dem och ordna scenen på ett bra sätt.

Monologerna spelades upp för publik och det gick bra. Som vanligt fick jag bara mersmak. Hade roligt på scen och ville bara få fortsätta. Men det var enda gången för den monologen. Nu har vi börjat med ett nytt projekt. Men jag ska se till att behålla monologen så jag kan använda den vid andra tillfällen som kan passa.

Idag har jag varit och klagat hos hyresvärden på temperaturen i lägenheten. Den växlar mellan 18-19 grader. Lite väl kyligt må jag då säga. Speciellt för mig som brukade kunna sitta med stickad tjocktröja och fleecemorgonrock på mig framför en tänd brasa i Boden.. och med Alice i knäet. Det var varmt och mysigt.


Försöker motivera mig för att börja träna nu också. Känns som att det behövs. Springer och leker mycket på skolan, men annars sitter jag still alldeles för mycket. Men det är svårt att motivera när man inte hittar någon träningsform som lockar. I alla fall inte som man kan ta lite sporadiskt, de som lockar måste man anmäla sig på och betala dyra pengar för ett visst antal gånger. Det passar inte riktigt just nu.

Men jag ska göra ett försök att ta mig i kragen. Har en relativt oplanerad helg framför mig, så jag ska gå på minst en långpromenad! (När jag skriver det här har jag ju dessutom inget val. Måste ju stå för det jag skriver..)

Nu ska jag städa lite här. Imorgon får jag kanske besök här. Får i alla fall besök till Örebro.

Godafton!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Superwoman

Superwomans resa genom livet.

RSS 2.0