Alla andas vår.

Det är folk överallt, uteserveringarna är proppfulla, parkbänkarna och gräsmattorna okuperade av soldyrkande människor, glasserna är nästan slutsålda.
Det är vår.


Helgen började med sol, lämnade jobbet igår eftermiddag och fick se den underbara solen. Tog en promenad till stan och köpte vårjacka och njöt av solen.

Vaknade i morse av solen. Gick ut och tog lite kort och satte mig sedan i en av alla parkerna som finns och njöt av värmen som var obeskrivlig. Som damen bredvid mig på bänken sa: Vad sysslar vi med egentligen, hur kan vi klaga på att det är för varmt?!

Kan inget annat än att hålla med. Jag fortsatte dagen med att njuta av att svetten rann längs ryggen när jag gick där i solen. Nu har jag frysit i flera månader, nu passar det perfekt med sol.


När jag satt där på min parkbänk fick jag plötsligt musikunderhållning.



14 grader i skuggan, klarblå himmel, kan verkligen stämma in i Tomas Ledins sång "sommaren är kort".
 Inte ett moln så långt ögat kan nå.. Det enda man ser istället är glada människor, uppknäppta jackor, träd som börjar få löv och massa blommor i gräset.

Detta är en kyrkogård i stan. Fullt med blommor.

Köpte mig en glass på hemvägen och njöt av att få känna hur den blev mjukare och mjukare av solens strålar.


Det enda som saknas mig nu är vårskivan. Den ultimata vårdagen innehåller detta jag just berättat, men även Eric Gadds skiva "The right way". Det är vår för mig! Men problemet är ju att jag äger inte den skivan. Förra året fick jag ingen chans att lyssna på den, så i år måste det bli ändring på det. Får leta reda på en musikaffär som har den.

Så för att väga upp det lite så har jag slagit på en annan skiva som är kanske snäppet mer sommar än vår, men bra ändå. Pojkband från 90-talet. Consoul.

Det är vår igen, och om en vecka är jag i Umeå, i snön...  svårt att föreställa sig hur det kan vara så olika. Men det ska bli härligt med äkta vårvinter.


De går med bestämda steg...


...till maten.




Kommentarer
Mormor

Lyckliga du!

Här är det MYCKET vinter

2009-04-04 @ 20:32:45
S

Jag säger bara det... Spotify - där måste väl "Right way" finnas?

2009-04-05 @ 08:29:03


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Superwoman

Superwomans resa genom livet.

RSS 2.0