Snö, i Malmö!

I fredags föll snön över denna stad. Det föll mycket och tidigt för att vara här, dessutom för att vara första snön. Något som är ännu mer intressant är att snön ligger fortfarande kvar på marken. Efter två dagar ligger den kvar!

Har varit två helg dagar då solen lyst och speglat det vackra vita på alla människor som passade på att ta vinterpromenader och njuta av det underbara vädret. Självklart tog jag en promenad också ut till snön och bort till havet.















Detta är från promenaden hem från kyrkan idag.







Gjorde förövrigt ett vuxet köp i fredags. Jag köpte en hjälm! Så nu är jag tryggare när jag cyklar, vilket var väldigt skönt idag när jag cyklade till kyrkan. Det var rätt så halt på vissa ställen. Halt och spårigt, ingen bra kombination. Jag funderade för mig själv hur det kommer sig att ingen väg här är sandad. Varför gör de inte sånt här? Det är ju allt bra dumt. 

Jag och några till diskuterade också snökaoset som förekommer här varje år. De berättade hur snön blåser upp till stora snödrivor på vägarna utanför stan och att det kan bli uppåt en halv meter - en meter högar med snö ibland och då blir det svårt för plogbilarna att ta det, för plogbilar har de visst, och gott om dom. Men det var något som de saknade här nere som vi tydligen har hemma. Men varför skaffar dom inte det då om det kan hjälpa. Vet man att det blir kaos varje år så kan det ju vara ett bra inköp...

Sen att bilisterna inte lär sig att byta till vinterdäck i tid det är ju också något man kan fundera över. Jaja, de vill väl leva med lite spänning eller nåt.

Det var allt för idag.
Tack och hej.




Kommentarer
Ulla

Vad saknar dom? Spadar eller?

2008-11-23 @ 17:28:41
P

Eller kanske plogen :-)

2008-11-23 @ 18:16:55


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Superwoman

Superwomans resa genom livet.

RSS 2.0