Håll i hatten.

Nu skriver jag ofta. Så nu får ni hålla i er om ni ska hinna med.

Idag tänkte jag bara citera en sak som jag läste i boken jag läser nu. Boken är inte vilken bok som helst, utan Stad i mörker av Eyvind Johnson. Varje morgon när jag äter frukost så läser jag nån sida i boken. I morse så läste jag en liten mysig sak som jag bara känner för att citera:

"Såna här kalla kvällar har väl Gud rimfrost i skägget. När det blir för mycket skakar han på huvudet och då blir det snö. Men först tar Gud en promenad oppe i himmeln och då går han i päls och med en grov käpp i handen, alldeles som Hammar. Om han stöter hårt med käppen går det hål i himmeln och då ser man ljusen där inne. Det ser ut som stjärnor. Men inte alla ljus man ser är hål. En del är riktiga stjärnor, och det är lampor, som Gud hängt ut, för att man ska se var han bor."


Nu är det bara tre dagar kvar till helg!

Handen på hatten och fötterna på jorden.


Adjö.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Superwoman

Superwomans resa genom livet.

RSS 2.0