Semester

Jag ber om ursäkt mina tappra läsare att det inte kommit någon uppdatering på alltför lång tid. Men nu är jag tillbaka.
 
Vi for på semester i slutet av juni. Bilade upp till stugan i Norrbotten och tillbaka till Skåne. 
 
Det blev en del stopp på vägen hos släkt och vänner. Några dagar tillbringades i Umeå hos familjen, med massa bus med underbara systerdottern! Där fick jag ständigt höra "Mma, Mma, Mma!!" Om jag inte var i hennes närhet. Sedan var vi även några dagar i stugan och försökte vila ut, men med ett krypandes energiknippe är det svårt att få någon lugn och ro. Men jag njöt av skogen, älven och att få träffa familj, släkt och vänner. 
 
Jag tog med mig en liten present till underbara Tuva också. Hon fick en liten spis i våras och jag har hört hur hon lekt med den och sina kastruller. Vad behöver man då när man står i köket och lagar mat så mycket? Jo, ett förkläde. Så jag satte mig vid symaskinen och sydde ett. På insidan sydde jag fast några knappar och gjorde några öglor längst ner och vek upp den, så passar den nu och om några år då hon växt lite grann.
 
 
 
Nu har jag flera olika syprojekt på gång, men det var varit en lång vecka där jag och dottern inte riktigt varit överens om en del saker, så orken har inte riktigt funnits. Nu vågar jag inte sätta mig vid symaskinen denna kväll, för då kommer jag aldrig komma i sängs.
 
Om en dryg månad börjar jag jobba igen. Har inte kommit in på utbildningen jag sökt så det blir åter till jobbet. Jag hoppas det blir bra, trots att det är massa fler ungdomar där nu än när jag var där senast. Sen håller jag tummarna att jag kommer ha ork på kvällarna att fortsätta sy! 
 
Men fram tills dess ska jag och dottern njuta och ha det så mysigt ihop!
 
Ungefär lika trevligt som dessa kusiner ser ut att ha det ;-)
 


Kommentarer
Syster

Förklädet är så fint & kusinerna är så söta! Tack igen!!

2013-07-23 @ 22:56:55
URL: http://saraspyssel.blogspot.com
Sanna

Vad fint förklädet blev! Och så söta kusinbarn jag har!

2013-07-25 @ 17:47:17


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Superwoman

Superwomans resa genom livet.

RSS 2.0