Arbetsveckan är slut.

Det är snart helg. Den är efterlängtad. Det har varit en lång vecka med många olika bekymmer och glädjeämnen.
Har varit inne i olika klasser med väldiga kontraster. Från att nästan behöva skrika på eleverna för att de ska överhuvudtaget höra mig när jag försöker få dem att lugna ner sig till att stå i en klass där vissa till och med räcker upp handen och väntar på tecken från mig innan de pratar. Samma sak har det varit på gården där det vissa dagar varit helt hysteriskt medan andra dagar då det nästan varit tomt och det har flytit på utan större problem.

Denna helg ska bli en skön och rolig helg. En timme och 14 minuter efter att arbetsveckan avslutas rullar tåget mot Jönköping. Funderade i onsdags på helgen, började planera en helg i Jönköping så igår var det bara att boka biljetter och packa väskan.

Ska bli ett skönt avbrott att få komma bort över helgen, ladda om till nästa vecka.

I veckan har jag anmält mig till en danskurs! Show och musikal. Ska bli riktigt spännande att testa på.

Jag vet inte riktigt vad jag mer ska säga. Är trött och slut efter veckan så jag räknar minutrarna nästan. Om drygt en timme slutar jag.


Det börjar bli ljusare här nu. Det är nästan ljus både när jag far till och från jobbet. Snart kan jag börja gå på fotopromenader efter jobbet och ta kort på solnedgången och njuta av hur fint det kan vara ibland. Det ska bli härligt.


Ha en fantastisk helg!



Kommentarer
Elin

Behövde du använda linjalen? hehe



Tycker den där danskursen låter spännande :) Undrar om det finns nåt sånt här uppe...

2009-01-17 @ 17:27:38


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Superwoman

Superwomans resa genom livet.

RSS 2.0