Bortskämd

Jag kommer få äta upp detta.
Men jag säger det ändå.

Jag har blivit bortskämd. Lillgumsan har blivit såå lätt att söva (för det mesta) senaste veckan. Jag lägger henne, ger nappen och går därifrån så sover hon strax senare. När det är dags att sova för natten får jag gå tillbaka en eller några gånger och stoppa in nappen och kanske sjunga en liten stund för henne. Men det räcker.

Åh, så jag njuter!
Såna här fina rutiner håller aldrig, så jag njuter av dessa dagar. Jag bara väntar på dagen då det inte funkar längre.

Tills dess lyssnar jag med "glädje" på Patrik Isaksson som grannarna spelar om och om igen. Jag behöver ju i alla fall inte slå på egen musik, kan sjunga med i deras.

Frågan är hur länge man ska stå ut innan man bör klaga...

Nu till något annat.
Idag var jag på återbesök på sjukhuset.
Hematomet har krympt så pass att läkaren inte kunde känna det. Det finns dock kvar lite ärrvävnad som fortfarande värker men det kommer bli bättre närmsta månaderna.

Det har blivit lite bättre sen sist så jag väljer att tro denna läkare och hoppas att jag snart är kvitt detta.

Nu är det dags att njuta av kvällen en stund innan det är dags att sova.

Godkväll.



Kommentarer
Elin

jag är så avundsjuk så jag finner inte ord!! :) Cornelia är ett monster när det kommer till att sova och somna gör hon i stort sett bara i famnen eller vagnen. Och när hon väl somnat så känner hon på sig när man lämnar henne ensam och vaknar efter några minuter... Suck!!

Håller ni fast vid samma rutiner så kommer det säkert fortsätta gå bra med nattningen, det finns ju alltid faser som ställer till det men jag har förstått att om man bara hittar ett sätt som funkar och är konkret så brukar det gå bra ändå. :)

Om Cornelia får något syskon kommer jag vända mig till dig för tips, för jag fattar inte hur man gör för att få till det här med sömnen!

2013-01-06 @ 12:10:03
miriam

härligt att det funkar!

nu finns uppdateringen ;)

2013-01-06 @ 20:06:30
URL: http://mirred.wordpress.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Superwoman

Superwomans resa genom livet.

RSS 2.0