London baby!

Näst sista helgen i april for jag och min kära StockholmsSara till fina, blommande London.
En helg för att umgås, fira hennes 30 års dag och turista som galningar.

Det var en fantastisk helg, men vi tog slut på oss redan första dagen. Vi gick, fotade, gick, fotade, gick och fotade. Hann även med vattenpauser och matpauser. Dagen avslutades med ännu en sak man måste göra när man är i London, nämligen musikal! Sara fick bestämma eftersom det var henne vi firade så det blev Wicked. En musikal jag aldrig hade hört talas om, men hängde ihop med Trollkarlen från OZ. Så när vi satt och väntade på att musikalen skulle börja fick Sara berätta snabbt vad vi skulle se. Det lät väl rätt bra tyckte jag. Jepp, inte bara rätt bra. Mycket bra. Vilka röster de hade och vilken underbar berättelse. Helt enkelt, en fantastisk musikal!

Resten av helgen var vi rätt trött, jag var helt slut stora delar av tiden, men körde på allt jag hade. Sova fick jag göra när veckan kom. Här kommer en liten genomgång av helgen i bilder.

Big Ben, en välpolerad häst och soldat, fantastiska parker med underbara blommor
min nya favoritfågel: Pelikan (fick mig att minnas tillbaka till barnprogrammet Pippi Pelikan), Ekorrar,

Ännu fler underbara parker med underbara blommor. Bilden i mitten blev min favoriplats. Luktade viol i hela det området. Min favoritdoft..


Tog en guidadtur i The Globe och såklart måste man ju fota Picadilly Circus, nynnandes Pernilla Wahlgrens schlagerhit..




Kommentarer
Saharasara

London baby! :) Fina bilder. Vi måste byta bilder ju!

2012-05-02 @ 20:48:32
Syster Sara

Jag måste nog också åka till London någon vår! Sist vi var där var det höst, men våren ser ju jättehärlig ut!

2012-05-03 @ 07:49:55
URL: http://saraspyssel.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Superwoman

Superwomans resa genom livet.

RSS 2.0