Tankar om svunna tider.

Helgen som gick var en av de längsta helgerna på väldigt länge. Hade dock en väldigt trevlig lördag med IKEAshopping och barnkalasinflyttningsfest där mamma skrivit en av sina fantastiska berättelser som saknar ord. En sån berättelse som vi hade på alla våra barnkalas. När jag tänker tillbaka på barndomen så minns jag att våra barnkalas var de bästa som fanns. Vi hade underbara lekar och den där berättelsen som hon skrev var ju alltid så rolig. Så rolig att jag skulle vilja ha den på varje födelsedagsfest. Precis som med våra lekar, de är så barnsligt roliga så jag försöker ofta få ihop till lekkvällar då vi kan leka kalaslekarna.


Ikväll har jag haft tjejkväll här, vi åt hemmagjord gravad lax och hemmagjord gravlaxsås, och vi pysslade på med saker som man skjutit upp för länge. Jag satt dock och lagade hål på en tröja åt en vän. Man kan ju tänka att laga små små hål i tusental inte är så roligt, men tji där har ni fel. Jag har suttit några kvällar med det där och jag bara myser konstigt nog. Jag har länge känt att jag behöver få göra något kreativt och något som får mig att känna att jag gör någon nytta, samtidigt som jag mest känner mig trött och vill hänga i soffan och slappa. Så att laga hål och se på tv, eller sitta och prata med vänner är en perfekt kombination.

Jag har även efter alltför lång tid kopplat in min LP-stereo i ett uttag så nu ikväll har jag spelat vinylskiva, på vinylskiva. Perla, Dolly Parton och Lionel Richie. Så mysigt att höra hur det sprakar i högtalarna och få lyssna på gamla klassiker som man nästan glömt bort. Kanske blir lite kassettband imorgon också, då stereon även kan spela sånt.


Sitter uppe lite extra ikväll för att göra mig trött till morgondagen då kusin L kommer på besök efter jobbet. Hon ska sova på soffan och vi har bestämt oss för att lägga oss tiiidigt då hon måste upp väldigt tidigt till jobbet sen. För några år sen avskydde jag att gå och lägga mig, nu går jag ofta och längtar efter att få sova. Det är så skönt att få krypa ner i sängen och känna hur man glider bort i drömmarnas värld....

....jag tror jag ska göra det nu.

Godnatt.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Superwoman

Superwomans resa genom livet.

RSS 2.0